Tillbaks till studentlivet?

Jag räknade just ut på ett ungefär hur mycket pengar jag kommer att ha att leva på i mars... Det var ingen rolig upptäckt. Och dessutom kommer jag troligen ha ännu mindre pengar i april! Sen i maj däremot kommer det nog börja återgå till min normala nivå igen.

Detta borde inte vara ett problem för mig eftersom det var ungefär så mycket pengar som jag hade att leva på när jag var student och det gick ju fint. Visst kunde man inte köpa så mycket och göra så mycket kul, men det gick i alla fall.

Och som det är just nu så står tre mål högt på min önskelista:

1. Ha råd med att resa någonstans i sommar.
2. Köpa en systemkamera.
3. Ha råd att vara lite ledig i sommar.

För att nå dessa mål krävs följande:

1. Snåla så mycket som möjligt dessa 2 månaderna.
2. Inte bli sjuk.
3. Inte önska mig något annat än pengar till kameran när jag fyller år. Istället för att få massa olika saker kan jag önska mig pengar till den och få något jag verkligen vill ha =)

Det finns lite fler saker men vill inte skriva dem just nu. Vi får se hur det blir.

Sååå, på fredag blir det noggrann budgetering och självdiciplin för att lyckas följa den.

kram!!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Det låter trevligt :D

2010-02-23 @ 14:09:00
URL: http://ascended.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0