Promarkers


Ett bra tag nu har jag velat börja skissa igen. Gjorde det en del när jag var yngre men la av med det pga tidsbrist. För ett par dagar sen fick jag syn på Elins blogg Nevnarien och blev riktigt sugen på att testa Promarkers som hon använder. Så, idag gick jag och skaffade mig några för att testa på det och jag älskade det!! Innan har jag bara skissat med blyert, men jag satte mig på McDonalds, skissade upp en bild lite snabbt och började färglägga. Här nedan har ni resultatet. Ingen superbild men med tanke på att det tog ca 10 min så är jag ändå ganska nöjd. Jag ska strax sätta mig och skissa upp en mer noggrann bild och se om jag kan färglägga den bättre med mina nya älskade pennor =)

 



Kommentarer
Postat av: Lillasyzter

trevlig blogg du har :) den kommer jag kika på ofta!!



hopaps du har en bra dag :)

2010-02-18 @ 15:54:46
URL: http://lillsiz.blogg.se/
Postat av: Hannisen

När du arbetar utan skarpa konturer så får du fram skuggor och så på ett tydligare sätt vilket kan vara riktigt kul att arbeta med! :) Då är det lättare att få det att se verklighetstroget ut å så :)men det beror ju på vad du vill få fram liksom! Hehe det där med att rita å så ska stå på listan ;) gör det det? :)

2010-02-18 @ 18:09:11
Postat av: Cami

jo, men jag vill ju att det ska se ut som en tecknad bild, inte för verklighetstroget. Då hade jag ju använt andra verktyg. Gillar att ha skarpa konturer! Och som du ser på mina senare inlägg så skapar jag skuggor ändå ;)

2010-02-18 @ 19:35:57
URL: http://muppime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0