En utmaning

Denna våren jobbar jag inom en vikariepol. Det innebär att jag nästan aldrig vet hur jag jobbar och hur mycket pengar jag får. När man sedan blir sjuk krisar det en hel del. Denna månaden har jag 2200 kr kvar att leva på. Med tanke på att det bara är 10 dagar kvar så låter de ju inte så himla svårt, eller hur? Men nu får man räkna in att jag i höstas hade minst det dubbla och att jag snart måste köpa busskort för 900 kr och nästa månadslön kommer vara mycket lägre än vad jag är van vid... Därför behöver jag verkligen spara så mycket jag bara kan.

Så från och med idag så är det köpstopp som gäller fram till den 26e . Tror ni att ja klarar det? Hehe, själv e jag tveksam... Men jag ska verkligen anstränga mig för att bara köpa det allra viktigaste och tänka igenom alla inköp noga. Då kan pengarna räcka :)

Har ni några förslag på hur man undviker att slösa bort sina pengar?

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0